Mă întreba un tânăr folkist la un moment dat de ce nu am scris pe ForeverFolk despre un anumit festival. Pentru a rămâne politicos, i-am spus doar că dacă pe ForeverFolk nu scrie despre un anumit festival, există un motiv foarte bun, chiar dacă el nu e atât de evident. Iar în cei aproape 6 ani de ForeverFolk, credeti-mă, am văzut multe în materie de festivaluri, legate de organizare, promovare, mod de a alege recitaluri, felul în care sunt tratați concurenții etc. Aș putea scrie cărți despre evenimente numite pompos festivaluri, deși sunt doar niște ceaiuri dansante extinse (asta ca să rămân politicos).
Există și situații însă în care stomacul meu nu mai tolerează atitudinea unor organizatori de festivaluri (să le spunem așa, deși nu este cazul). Și aceasta e situația festivalului de la Dorohoi. În 2011 cred, mă sună Paul Arva și mă roagă să îi ajut pe oameni cu promovarea, că sunt la început, dar vor să facă treabă bună etc. Bine, Paul, să îmi trimită informații și fac tot ce pot să îi ajut. Ce credeți că primesc? Un regulament de concurs, în care, la acte necesare pentru înscriere, apărea, pe post de fișă de înscriere, un link. Dau click pe link și unde credeți că ajung? la fișa de înscriere a festivalului de la Siret 2010, de pe…ForeverFolk. După o sumedenie de sentimente cuprinse între râs nebun și cruci pioase, apoi senzația de a le spune oamenilor că ce fac ei nu e nici măcar nuntă, că acolo sunt invitațiile sunt personalizate, nu de la o nuntă precedentă, mă gândesc că ar fi bine să îi ajut pe oameni. Și pun mâna pe lopată (varianta românească pentru laptop) și le fac și siglă pentru festival (foto dreapta) și formular de înscriere. Sigla nu e vreo mare șmecherie, sunt două template-uri transformate și adaptate de mine. Dar e ideea mea, realizarea mea. După două săptămâni, primesc înapoi un afiș al festivalului, cu tot cu recitaluri, să le promovăm și pe-alea. Când mă uit pe afiș ce să vezi? ForeverFolk pauză. Concluzie? Facerea de bine e…brățară de aur furată în autobuz. După ce le bat obrazul politicos, primesc o explicație de tipul “știți, nu era ultima versiune, o fi, o păți”.
Anul următor (2012), oamenii mă întreabă dacă pot folosi în continuare sigla, ceea ce, evident, le-am permis. În 2013, am luat hotărârea de a nu sprijini decât festivalurile în care noi suntem implicați, eu fiind foarte prins cu turneul de promovare al propriului album. Domnul organizator mă sună și insistă, aproape trăgându-mă la răspundere, să scriu și despre festivalul pe care cu glorie îl organizează, ba chiar sună și pe la prieteni, cerându-le să intervină. Pentru siglă nu mi-a mai cerut acordul, a considerat că rămâne valabil. Ceea ce m-a determinat ca în 2014 să le dau frumos un mail prin care să îi anunț că nu mai sunt de acord să folosească sigla și punct, nici pe afișe, nici în ce presupune promovarea online. Credeți că domnii au avut decența minimă să răspundă? Sau, dacă au considerat că sunt nesimțit, credeți că măcar au pus în practică solicitarea mea? Evident, nu, sigla e în continuare pe profilul de facebook al organizatorilor (inutil să le explic că un festival nu e o persoană) și pe afiș.
Și uite așa ajungem cu povestea noastră la concluzii. Îi anunț pe toți cei interesați să participe la festivalul de la Dorohoi că dacă o fac, relația lor cu ForeverFolk se încheie aici. Și dacă nu cred că ForeverFolk e important, îi sfătuiesc să caute pe google Nord Est Folk Dorohoi 2014. Deși noi nu am mai scris nimic despre festival din 2012, încă suntem în primele zece rezultate. Cât despre organizatori, ei se discreditează singuri neinvitând în festival o trupă ca Fără Zahăr, de departe cei mai cunoscuți folkiști din localitate. Dar mă gândesc ca următorul mail legat de siglă să îl primească de la un avocat. C-așa-i în showbiz!
39 thoughts on “Festivaluri de duzina”
Vasile Mardare
(28 March 2014 - 11:31)Make, dar ce zici ca festivalul de la Ramnicu Sarat a fost ideea mea si a lui Florin Thomits, si nici macar n-am fost invitati acolo. Pana si ideea de proiect am discutat-o in biroul directoarei de la casa de cultura cu insasi directoarea si Cornel Tudose, folkist la randul sau. Toate bune pana cand m-am trezit cu mare festival Vali Sterian, si invitatii ii stii. Nici vorba de mine sau de Thomits. La Dorohoi, la fel. Eu sunt nascut pe meleagurile acelea. Tu le faci promo si nici macar nu te-au invitat in recital. Destepti baietii. Poclitaru a inventat si un premiu la acest festival de la Dorohoi, suportat personal de el (premiul Ioan Chichere), si care-i multamul? Si te intrebi de ce lumea are parerea asta despre folk? De ce nu vin la spectacole? Uite, de-aia!
Marius Matache
(28 March 2014 - 11:40)@Vasile nu pot sa vorbesc de un festival despre care nu stiu mai nimic (vezi Rm. Sarat). Desi exista o poveste care nu imi place si legata de el.
La Dorohoi nu aveam pretentia sa ma cheme in recital, poate oamenii considera ca nu sunt suficient de valoros. Daca voiau sa ma implice cumva, cred ca ma puteau chema in juriu, zic eu ca am suficiente cunostinte sa o fac. Dar nici despre asta nu e vorba, ci despre a respecta munca cuiva care te ajuta.
cozleanu
(28 March 2014 - 13:21)Mache, mi se pare mie ca esti suparat pentru ca, facand atatea pentru acest festival, nu ai fost invitat pana acum nici in recital si nici in juriu si, de aceea, ai fi in stare sa le interzici folosirea siglei si necolaborarea site-ului tau cu cei care vor fi in recital sau concurs?
Marius Matache
(28 March 2014 - 13:35)@Cozleanu de dragul discutiei, daca ar fi asa cum spui tu (motivul decisiv al articolului de fata sau picatura care a umplut paharul nu are legatura cu mine, dar nu il pot face public), gresesc? Sigla e facuta de mine, deci consider ca am dreptul sa decid asupra ei. Partea cu artistii stiu ca nu e comoda, dar in conditiile in care organizatorii nu catadicsesc sa raspunda, nu am alta solutie. Cine merge acolo, le gireaza atitudinea.
Dan Manciulea
(28 March 2014 - 14:35)Intru si eu in discutie, fiindca anul trecut am facut parte din echipa de organizare. Cel putin 33% din ceea ce a insemnat acest festival imi apartine. Nu stiu ce ati auzit despre noi si de la cine (sunt maxim 10 persoane de la care se puteau afla amanunte, chiar si de culise…), dar eu va spun un lucru: ideea festivalului este foarte veche – din 2005. A inceput cu Victor Socaciu printr-o Gala comemorativa, unde au participat folkisti cunoscuti, si s-a continuat din 2013, la nivelul Rimnicului Sarat, prin efortul organizatoric a trei persoane: Violeta Valcu – director Centru Cultural, Cornel Tudose – referent si manager al festivalului si subsemnatul – Dan Manciulea – responsabil cu marketing-ul, sprijiniti de Consiliul local. E usor sa clamezi paternitatea unei idei. Va spun si eu acum ca imediat dupa ce a murit Valeriu Sterian am pledat pe langa toti directorii Casei de Cultura sa faca acest festival. In al doilea rand, daca as fi stiut ca ForeverFolk face promovare a festivalurilor folk, il accesam. Festivalul s-a construit vazand si facand. A aparut din dorinta de a-l comemora pe Vali Sterian si nu de a aduce pe cineva anume pe scena, sa cante. Cunosc bine zbaterile din spatele cortinei. Ele au fost discutate in formula prezentata mai sus.
Marius Matache
(28 March 2014 - 14:55)@Dan dupa cum spuneam, habar nu am despre Rm. Sarat, deci nu pot discuta subiectul, evident tu esti mai in tema, ca doar esti implicat. Experienta mea neplacuta se refera la o postare total nepotrivita de pe profilul de facebook “Festivalul Vali Sterian” (in primul rand, un festival nu poate avea profil ci pagina).
Dan Manciulea
(28 March 2014 - 15:34)Da. E o observatie pertinenta si imi cer scuze pentru lipsa de experienta si pentru “rautatile” scrise.
Dar cred ca daca promovam discursul acesta despre cum sa fie sau nu festivalurile, nu dovedim decat ca lumea folk-ului este conservatoare, plina de orgolii si intepenita in clisee.
Festivalul a fost facut cu un buget foarte mic, din care o mare parte a fost alocat premiilor. Deasemenea, o mare parte s-a folosit pentru a oferi cazare si 3 mese participantilor. Si, credeti-ma, au fost mai mult decat onorabile. Am fost si eu in festivaluri. Noi am lucrat si lucram, si anul acesta, fara nicio recompensa materiala. Asa ca nu cred ca meritam vorbe de claca.
Stii bine, ca si toti folkistii care nu au avut sansa sa se promoveze printr-un fenomen de masa cum au fost cenaclurile (nu dam nume nici de folkisti si nici de cenacluri), ca in atmosfera folk de astazi exista unele gaze cum ar fi “cine esti tu?”, “cate albume ai?”, “stai la rand!” si mai este altul care se numeste “ce mai canta si asta?”.
Oricum, pentru a da dovada de descchidere si pentru ca festivalul sa evolueze in spiritul vremurilor, de anul viitor el nu va mai avea caracteristica de concurs. Va ramane o intalnire anuala – Gala de lolk Vali Sterian – unde vor fi invitati toti PRIETENII lui Vali. Vom asigura masa si cazarea tuturor si vom canta doua zile in cinstea lui. Sa vedem daca va lipsi cineva.
Marius Matache
(28 March 2014 - 15:48)@Dan discutia despre Rm. Sarat trebuie sa o ai cu Vasile Mardare, nu cu mine. Imi pare rau ca am divagat de la subiectul original. Cat despre discutia cum ar trebui si cum nu ar trebui sa fie un festival, eu cred ca ea trebuie sa existe, pentru ca altfel nu vom progresa niciodata. Fiecare din organizatori e liber sa organizeze cum doreste festivalul la el acasa, asa cum eu am dreptul, civilizat, fara sa jignesc (nu cred ca am folosit vreodata vreun cuvant jignitor pe acest site), sa spun cum as vedea eu lucrurile.
cozleanu
(28 March 2014 - 17:06)Mie mi se pare putin cam…ciudat ca facand parte din staful de organizare a unui festival folk, fiind chiar responsabil marketing, sa nu stii sau sa nu fi auzit, daca nu primul atunci sigur al doilea constituit blog specializat pe folk, este Foreverfolk (in acele zile a aparut si Folkblog)iar azi este singurul.
Sunt multe festivaluri de folk, unele cu bugete mai mari iar altele cu bugete mai mici si din aceasta cauza si organizarea este profesionista sau mai putin profesionista, adica dupa buget.E bine ca sunt dar trebuie sa creasca calitatea multor festivaluri si profesionalismul multor organizatori. E adevarat ca aproape toate festivalurile au preferatii organizatorilor ceea ce nu este tocmai bine si in interesul folkului in general. Dar Mache, eu nu pot sa-ti dau dreptate decat cu sigla (ca drept de autor) si cred ca organizatorii ar fi putut sa te invite ca blogger si ca autorul siglei ca recompensa dar nu-ti dau dreptate cand crezi ca poti sau sa ai pretentia sa fii invitat intr-un recital numai pentru ca ai facut sigla si pentru ca ai un blog specializat despre folk si, mai mult, sa ameninti colegii folkisti care nu-ti sunt alaturi la boicot reprosandu-le ca ii valideaza prin participarea in recital sau la concurs. Daca acesti colegi au avut o atitudine necolegiala si neprincipiala fata de tine in relatia cu organizatorii, abia atunci poti sa fii suparati si pe ei.
cozleanu
(28 March 2014 - 17:11)Ca este asa dupa preferintele fiecaruia,ceea ce e rau, te-am rugat odata si eu sa continui scrierea bibliografiilor folkistilor la rubrica “Artistii folk”, chiar sugerand si o persoana,dar nu ai postat decat a unora.
Marius Matache
(28 March 2014 - 17:22)@Cozleanu nu am avut pretentia la recital (supravietuiesc fara sa cant la Dorohoi, cariera mea nu va fi in pericol), Vasile a spus chestia asta si daca citesti atent, am si spus ca nu era musai sa ma cheme in recital daca voiau cumva sa colaboram. Nici la Braila nu am cantat in festival si totusi colaboram, de Medias am scris anul trecut, desi nu am fost in recital. Deci artistul Marius Matache nu intra in discutie.
Cu biografiile ai dreptate, ar trebui sa mai adaug ceva artisti, la fel cum ar trebui sa actualizez biografiile celor existenti. Din pacate, biografiile sunt o categorie consumatoare de timp, care presupune multa documentare (cred ca pentru Mircea Vintila am muncit vreo 2 saptamani) si din pacate nu am mai reusit sa completez lista.
Apropos de aparitia primului blog/site de folk, ForeverFolk a aparut primul, cu o saptamana inainte de FolkBlog 🙂
vasile mardare
(28 March 2014 - 18:36)Dane, nu neg faptul că ideea sau dorința există de mult timp. Discuția din biroul doamnei, o poate cmfirma Cornel. Și tot el știe de ce am fost scos din cărți. Sigur, el sau tu, n-aveți nici o vina. Oricum, cu Cornel sunt prieten și nu cred că m-ar fi omis dacă avea putere de decizie. Și nici tu nu cred c-ai fi făcut asta. Acum ai înțeles unde bat?
Dan Manciulea
(28 March 2014 - 18:46)@Cozleanu, nu vreau sa il supar pe Marius, dar, da – nu am auzit de Forever Folk la momentul organizarii festivalului si nu cred ca asta e un motiv de a-mi turna cenusa in cap.
Mai cred ca nu poti categorisi festivalurile ca bune sau slabe dupa bugetul lor. Nu am avut preferati, ci ne-am orientat la oameni care i-au fost prieteni lui Vali Sterian, discutand inainte cu familia sa.
Dar, ce sa-i faci… Intr-o piata cu o inflatie atat de mare, cererea pare trucata si toti se intreaba “de ce nu am fost ales eu, ci celalalt”?
Problema cu recunoasterea din partea “lumii folk” nu ne-a interesat prea mult pentru ca nu e bine sa te lauzi inainte de a face ceva.
Problema “lumii” este ca nu ne-a dat atentie nici dupa ce am finalizat prima editie si nici acum, la a doua.
Mie asta mi se pare mai mult o atitudine de…espectativa. Timpul va demonstra daca avem dreptate sau nu.
Marius Matache
(28 March 2014 - 19:09)@Dan stai calm, nu ma supar ca n-a auzit lumea de ForeverFolk, ca doar nu e Rolling Stones. Si apropos de buget, nu trebuie sa ai miliarde pentru niste chestii decente, oamenilor de la Dorohoi nu le-am cerut niciodata nici un ban pentru sigla, nu le-am cerut nici sa ma cheme in recital si nici o alta chestie spectaculoasa. Una e sa nu ai bani si alta e sa astepti ca unii sa munceasca gratis in timp ce tu platesti munca altora.
Ion Lupan
(28 March 2014 - 19:15)Make… atata timp cat e “vanzoleala” verbala pe langa ce se mai canta… e de bine… inseamna ca fenomenul e viu… si asta ma bucura. Cunosc personal 99% din folkistii din Romania si nu pot sa zic cine e mai bun, cine e mai putin bun… chestia asta tine de gust, de temperament, de “nucleul” personal al fiecarui individ in parte… Nu putem emite judecati de valoare atata timp cat noi nici macar nu am “definit” muzica folk, nu i-am stabilit hotarele si reperele artistice… muzica folk ramane admirabila atat timp cat ramane la stadiul de “amatorism”, ca sa ma exprim asa… Cat despre festivaluri: PREA MULTE !!! si prea putin valoroase !!! Caci despre valoarea unui “demers organizatoric” pot sa-mi dau cu parerea… In rest, pentru detractori: Marius Matache n-a jignit si nu va jigni niciodata pe nimeni (nu-i permite educatia si “fibra nobila” din care este croit)… Folkisti, incercati sa va ridicati (ca si caracter) macar la inaltimea sublimului din versurile pe care le cantati…
Marius Matache
(28 March 2014 - 19:30)@Ion oamenii confunda de prea multe ori profesionalismul cu banii. Nu trebuie sa cheltui mult ca sa faci lucrurile bine. Nu ai 1 miliard, nu il chemi pe Alifantis si pe Baniciu. Nu iti permiti sa platesti 300 euro/zi un om de comunicare profesionist (cam atat costa la festivaluri gen Teatru Sibiu)? Macar roaga pe cineva care te poate ajuta sa nu faci gafe. Doar ca nu mi se pare corect ca eu sa te ajut gratuit si la nesfarsit in timp ce tu platesti oameni pentru festival.
In cei 6 ani de “comunicare si PR” datorati blogului, am invatat ca bunul simt e cea mai buna abordare. Lumea folkului inca mai are pana o invata.
Dan Ilcus
(28 March 2014 - 21:14)Am citit tot. Am vazut ce ai scris pentru festivalul de la Dororhoi in 2012. Ce apare acum la ei este identic. Asta spune multe despre “evolutia” evenimentului. Formula de genul “Laureaţii care nu vor fi prezenţi la Gala de decernare a premiilor vor fi descalificaţi” fara nici o nuanta, spune si mai multe. Sugerez formule de genul “cu exceptia fortei majore sau a cazului fortuit”. Dictatura inca mai sta in mintea oamenilor. Ideea nu-i gresita in sine. Lipsa nuantei, da.
Pe de alta parte nu pot sa fiu alaturi de tine in afirmatia “toți cei interesați să participe la festivalul de la Dorohoi că dacă o fac, relația lor cu ForeverFolk se încheie aici.”, chiar daca ar exista si alte motive in afara de cele prezentate public. Imi suna mult prea dur. Pentru mine a fost suficient sa stiu ce s-a intamplat si sa stiu ca ai fost tratat asa cum ai aratat mai sus. Am fost si eu in situatii cu mult mai “ca a ta” dar nu am reactionat chiar asa. Ce vina are Adi Bezna? sau Cosmin Vaman? Ori poate lipseste din nou … nuanta. Tu spui “toti cei interesati sa participe” indiferent in ce calitate: concurenti sau invitati. Eu nu spun ca nu ai dreptate. Ai fost suficient de clar. Acolo e multe care nu place la mine. Dau doar un exemplu, mutatis mutandis: La Medias am insistat pe langa organizatori sa puna in juriu (Juriul unui festival de folk) MAI ALES folkisti si ceilalti, musai oameni de muzica dar care sa cunoasca (a se citi “sa-i placa”) folk-ul. Daca te uiti cine-i in juriu … unii o ramas tot in regimul trecut … stabi de pe la institutii. Nu-i normal. Unii dintre ei nu au ce cauta acolo. Cam asa. Spunea “Boss”: “atentie la nuante”.
Dan Ilcus
(28 March 2014 - 21:16)Apoi despre Cornel Tudose … numa de bine. Cine cunoaste omul stie ca nu e genul de om cu rele intentii. Oamenii pot gresi dar, umori la Cornel Tudose eu nu am vazut. Stiu ca e bine intentionat. Ptr asta pot depune marturie. 😉
Marius Matache
(28 March 2014 - 21:24)@Dan apropos de nuante, cel mai probabil, pe oamenii care merg anul asta in recital ii exclud, ca au apucat sa bata palma cu organizatorii si ar insemna sa ii fortez sa isi incalce cuvantul dat. Dar doar anul asta si doar oamenii din recital.
Dan Ilcus
(28 March 2014 - 21:27)Mai sunt si altele: sa vin de la Timisoara pana la Dorohoi si sa-mi platesc drumu? oare daia is premianti numa din Moldova (si Buc)? pai daca te vrei festival cu statut … faci neste compromisuri, barem pentru ardeleni si banateni etc. care vin de departe. Sunt multe de spus … am precizat doar cateva sa intelegi ca am studiat bine ce s-a scris mai sus si despre Festivalul NATIONAL (?) cu concurenti (cuco) numa din Moldova. Dar daca stau in Craiova, Turnu Severin sau Turnu Magurele. Oare oricine isi permite? Folu e in primul rand o muzica de suflet, poate un fel de a fi dar … “pe partea economica” …
Dan Ilcus
(28 March 2014 - 21:28)Asa te stiam. Nici nu m-am indoit. Am vrut doar sa fiu sigur 😉
Vali
(28 March 2014 - 22:23)Prietenii și prietenari din ăștia de se văd numai pe ei când se uită la tine și parcă se strâng tot pe ei în brațe când dau mâna cu tine, altfel nu te văd și nu contezi, mi-e a lehamite, jeguri oricât mână pe mână se spală
Paul-Ciprian Mihai
(28 March 2014 - 22:28)Domnule Dan Ilcus, la cate festivaluri ati participat? Eu particip la multe cu copiii cu care lucrez. Din 2004 pot spune ca am participat la peste 100, atat in Romania, cat si in afara tarii. Nu exista niciun festival de muzica in lumea asta care sa-ti deconteze transportul ca si concurent. Asa ca, nu stiu de ce am face noi exceptie. Daca stiti dumneavoastra vreunul in Romania, fie ca e de muzica usoara, fie ca e de muzica folk, va rog sa-mi spuneti. Iar in ce priveste concurentii din cadrul festivalului, nu stiu cine v-a informat ca au fost doar din Moldova. Au fost concurenti si din Cluj, si din Republica Moldova, si din Targu Jiu, si din Cluj, si din Teleorman, si din Constanta. Dupa parerea mea, din cata geografie stiu eu toate astea nu-s doar din Moldova.
Paul-Ciprian Mihai
(28 March 2014 - 22:31)Referitor la acest articol tot ce am avut de spus, ca drept la replica, am spus in comentariile de pe pagina de facebook a lui Sorin Poclitaru.
Paul-Ciprian Mihai
(28 March 2014 - 22:36)IN CE PRIVESTE COMPROMISURILE, EU NU FAC COMPROMISURI. UN COMPROMIS ATRAGE DUPA SINE ALTELE. Iar regulamentul este acelasi pentru toata lumea. Cine nu vrea sa se conformeze, noroc bun! REPET: NICIUN FESTIVAL NU DECONTEZA TRANSPORTUL CONCURENTILOR!!! Astept sa ma contraziceti daca nu am dreptate, dar cu informatii precise si clare, nu “dupa ureche” sau folclor!
Vali
(29 March 2014 - 14:12)Ca să fie limpede, Ciprian, ce am afirmat eu mai sus, aici, nu e cu privire la tine sau la festivalul de la Dorohoi.Numai că te-ai nimerit printre tâlharii ăștia care strigă : “Hoții !” ,ca apoi să râdă și tot așa să facă
Marius Matache
(29 March 2014 - 15:17)@Vali Eu zic sa pastrezi un ton civilizat, eu nu mi-am permis sa jignesc pe nimeni, astfel ca nu permit nici altora sa o faca.
Dan Ilcus
(29 March 2014 - 15:20)Bine. Ptr ca esti un om care face ceva … un festival … orice pentru muzica, promit sa-ti raspund. Nu acum. Acum iti spun doar ca gresesti. Si iti mai spun ca ai probleme grave cu ceea ce se numeste eroare de logica. Dar cu teoria argumentatiei … e greu. La afirmatii se raspunde cu afirmatii. Totusi, ma oblig sa-ti produc probe. Le am. REPET, LE AM. Doar ca nu am timp acum de ele.
Vali
(29 March 2014 - 15:31)Da, ai dreptate, “Hoţul strigă -Hoţii!”,era vorba din popor
Marius Matache
(29 March 2014 - 18:54)atunci, da-mi voie, draga Vali, sa folosesc si eu una tot din popor: “Unde nu e, nici Dumnezeu nu cere!”
cezar
(31 March 2014 - 11:14)Mai e o vorba din popor:”Orice pasăre pre limba ei piere”! Folkul are, ca orice organism evoluat, propriul sistem imunitar. Totul e sa fie activat. Din acest punct de vedere, foreverfolk isi face treaba! 🙂
vasile mardare
(31 March 2014 - 14:41)Vali, de ce nu-ți dai numele complet? Dacă ești așa cinstit și cunoscător al vorbelor din popor, spune-ne și cum te numești tu de la tăticul tău. Și tot o vorbă din popor spune că „dacă ești prost de mic, atunci când ești mare numa’ te joci“.
Marius Matache
(31 March 2014 - 14:47)@Dan Ilcus iti pot da eu un exemplu de festival care a asigurat si transportul, ba chiar unul de folk. “La Suceava, In Cetate” (2008-2010) asigura inclusiv transportul concurentilor. De asemenea, sper sa nu gresesc, cred ca si Braila platea transportul concurentilor daca acestia veneau de la mai mult de 500 km distanta, dar aici nu sunt sigur.
Vali
(2 April 2014 - 07:59)Acu’, Domnu’ Mardare, e și un mail care se adnotează pentru a-ți spune părerea, sau să cred că nu lucrați în echipă cu Make? Că parcă nu e de crezut, nici evident nu e :):)
Marius Matache
(2 April 2014 - 08:23)@Vali pe la Bistrita suferiti de scenarita in masa ori daor din cand in cand si ate unul-doi?
Vali
(2 April 2014 - 08:38)Bună încercare da greșită, ce-i drept, în mail nu se trece și locația :):)
Marius Matache
(2 April 2014 - 09:01)@Vali acum na, daca Romtelecom zice ca ai net de la ei la Bistrita, eu ce sa fac, ii cred 😉
Vali
(2 April 2014 - 09:15)Crede-i, la fel cum și alții vă cred pe voi :):):)
Marius Matache
(2 April 2014 - 15:04)@Vali daca de aproape 6 ani tot combatem prin lumea folkului, inclin sa cred ca…lumea chiar ne crede 😉